لَمپا

لَمپا، چراغی روشن در تاریکی های زمانه
  • لَمپا

    لَمپا، چراغی روشن در تاریکی های زمانه

مشخصات بلاگ
لَمپا

قدیم ندیم ها وقتی شب، تاریکی بر سر مردم شهر می کشید، انسان های بزرگ، زیر نور یک لَمپا، خود را از ظلمت جهل و نفهمی بیرون می کشیدند؛ ای بزرگ! این روزها اگر از تاریکی های زمانه خسته شدی، لَمپا روشن است...

طبقه بندی موضوعی
جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۶ ق.ظ

نامه محمد بن ابوبکر به معاویه

 

نامه محمد بن ابوبکر به معاویه بن ابوسفیان

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏: از محمّد بن ابى بکر، به فرد منحرف: معاویة بن ابوسفیان، سلام خدا بر دینداران و اهل ولایت که امتثال اوامر الهى را مى‏کنند.

امّا بعد؛ خداوند متعال به جلالت و سلطنت خود موجودات جهان را آفریده و در این کار هیچ لهو و عبثى نداشته و عارى از هر نیاز و ضعفى بود، بلکه آنان را براى عبادت آفرید، پس برخى از آنان خوشبخت و برخیشان بدبختند، بعضى گمراه و برخى ره یافته‏اند، سپس بر اساس علم خود اینان را اختیار نمود و از میانشان محمّد (صلّى اللَّه علیه و آله)  را برگزیده و انتخاب کرد، و او را مأمور به رسالت خود ساخته و امین وحى قرار داد، پس آن حضرت نیز با حکمت و اندرز نیکو مردم را به سوى پروردگارش خواند، و اوّلین کسى که پاسخ مثبت داده و به سوى او رفت و اسلام آورده و تسلیم شد، برادر و پسر عمویش علىّ بن ابى طالب (علیه السّلام) بود که سخنان آن حضرت را در پنهان، تصدیق کرده و او را بر تمام خویشان و نزدیکان خود اختیار نموده‏ و بذل جان خود را براى سلامتى و خوشى آن حضرت پیوسته به کف داشت، و هنگام گرفتارى و سختى و اقدامات مخالفین و آزار دشمنان نسبت به رسول خدا در نهایت همّت و محبّت و صمیمیّت مى‏کوشید.

و امروز تو را مى‏بینم که مى‏خواهى بر علىّ بن ابى طالب (علیه السّلام) برترى‏جویى کنی! حال اینکه تو تویى و او او است، همو که در تمام قسمتهاى خیر بارز و برجسته است و تو لعین پسر لعینى، و تو و پدرت همواره مخالف و دشمن اسلام و پیامبر بوده و از هیچ توطئه‏اى فروگذار نکرده‏اید و لحظه‏اى براى خاموش ساختن نور خدا از بخشیدن مال و تحریک اشخاص و جمع کردن و تهیّه نیرو و قوا مضایقه نکرده‏اید، و تا دم مرگ پدرت این گونه بود و در این کار؛ تو جانشین او شده‏اى.

پس چگونه است که امروز خود را با علىّ بن ابى طالب برابر مى‏دانى حال اینکه او وارث علم رسول خدا و وصىّ او است، او نخستین پیرو و وفادارترین فرد به پیامبر است، و تو و پدرت أبو سفیان دشمنان او هستید، پس تا مى‏توانى از این راه ناصواب و باطل خود بهره ‏ببر، و در گمراهى خود از عمرو بن عاص کمک بگیر، پس به همین زودی ها زندگى تو به پایان رسیده و حیله‏ات سپرى گشته و آخر مى‏فهمى که حسن عاقبت و نیکبختى در کجا بوده است، پس درود بر کسى که از راه هدایت پیروى نماید.

 

اختصاص شیخ مفید، ص124  /  احتجاج طبرسی، ج1، ص183

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی